Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvíjení informatického myšlení na 1. stupni ZŠ
Jarolímková, Lucie ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem rozvíjení informatického myšlení na 1. stupni základní školy. V teoretické části jsou vymezené základní pojmy informatického myšlení a jeho složky, digitální gramotnost, teoretická část dále obsahuje rozbor RVP ZV a jeho změny v oblasti informatiky zaměřené na první stupeň základní školy. Jsou zde charakterizovány základní pojmy informatického myšlení, dále je problematika nastíněná také v oblasti kurikula v ČR i zahraničí. Teoretická část obsahuje rozbor učebnic pro výuku informatického myšlení pro 1. stupeň ZŠ, rozbor učebnice Berki, J. Drábková, J. (2020) Základy informatiky pro 1. stupeň ZŠ a konkrétních kapitol k jejímu ověření v praxi. V praktické části je popsána příprava a realizace výzkumného šetření na 1. stupni základní školy, jehož cílem bylo zmapovat úroveň informatického myšlení žáků prvního stupně základní školy, realizovat výuku s využitím učebnice pro výuku informatiky a zjistit dopad výuky na rozvoj informatického myšlení. Výuka sedmi hodin informatiky proběhla na pražské škole s jednou skupinou dvaceti dvou žáků v pátém ročníku základní školy. Na začátku a na konci výukového bloku byl žákům předložen stejný test, poté se porovnaly a zhodnotily rozdíly v řešení testu. Ve výuce byly využity aktivity z učebnice Základy informatiky pro 1. stupeň ZŠ...
Online dotazníkový systém pro podporu informatické soutěže
HANZAL, Petr
Cílem práce je vytvoření webové aplikace, která umožňuje tvorbu online dotazníků sloužících ke zjišťování názorů účastníků soutěže Bobřík informatiky. Dotazníky vytvořené aplikací obsahují několik druhů otázek (otázka s textovou odpovědí, otázka s výběrem více možností aj.). Aplikace je napojena na databázi soutěže. Díky tomu je možné vkládat do dotazníku názvy soutěžních otázek, a to jak do zadání otázek, tak i do nabízených odpovědí. Aplikace umožňuje export získaných dat do souborů typu xlsx. Funkčnost dotazníkového systému byla ověřena v praxi dotazováním účastníků školního kola soutěže. Získaná data byla statisticky vyhodnocena. Z výzkumu vyplynulo, že muži si v informatice věří více než ženy. Dále bylo zjištěno, že mezi subjektivně vnímanou obtížností soutěžních úloh a mírou neodpovídat na otázku, existuje lineární vztah. V teoretické části práce jsou popsány zdarma dostupné online systémy, které umožňují tvorbu dotazníků s různými typy otázek.
Mobilní soutěžní aplikace Bobřík informatiky
HAMERNÍK, Jan
Tato bakalářská práce pojednává o vytvoření soutěžní aplikace pro zařízení s operačním systémem Android. Aplikace umožňuje zúčastnit se soutěže Bobřík informatiky. Aplikace je zaměřena hlavně na uživatele mobilních telefonů. Všechna potřebná data jsou načítána z databáze soutěže a do této databáze jsou také ukládána data vzniklá během soutěžení. Zobrazení otázek a úprava velikosti obrázků, které jsou součástí úloh tak, aby je bylo možno pohodlně prohlížet na mobilním zařízení. Tato úprava byla vytvořena pomocí kaskádových stylů. Byl proveden test možnosti zobrazování úloh naprogramovaných pomocí HTML5 a taktéž návrh na úpravy řešení pro budoucí použití. Po dokončení je tato aplikace ke stažení na Google Play. Funkčnost byla otestována na vybrané škole. V teoretické části práce jsou popsány aspekty významné pro tvorbu aplikace.
Automatizace analýzy výsledků informatické soutěže
TICHÝ, Martin
Cílem bakalářské práce je vytvoření funkčního modulu (rozhraní) pro automatizaci statistik výsledků soutěže Bobřík informatiky a následné implementování do stávajícího systému postaveném na CMS (Content Management System) Joomla. Vytvořený modul umožňuje v reálném čase provádět nastavitelné statistické výpočty z vybraného ročníku soutěže do tabulkového výpisu, interaktivních grafů a XLS výstupu; jednotlivé statistiky je možné zkoumat a vytvořit výroční zprávu soutěže. V úvodní části práce autor představuje soutěž Bobřík informatiky a následně popisuje použité technologie modulu jazyky pro webové programování jako jsou PHP, MySQL a jejich implementace; na straně klienta jde o jazyk JavaScript a framework jQuery a použité pluginy. V další části se autor zabývá postupem vývoje jádra modulu a jeho jednotlivých částí, konfigurace a možnosti doprogramovávání dalších vlastních zkoumání nebo doplňků; dále se zabývá řešením možných problémů a implementace do stávajícího systému CMS.
Online aplikace pro odhalování podvádění v soutěži Bobřík informatiky
CANDRA, Martin
Cílem této bakalářské práce je v programovacím jazyce PHP vytvořit webovou aplikaci, která umožní pověřeným osobám zjednodušené odhalení podvádějících soutěžících v soutěži Bobřík informatiky. Pro vytvoření této aplikace bylo potřeba analyzovat jevy, které mohou ukazovat na podvádění soutěžících. Na základě těchto konkrétních jevů byly vytvořeny metody, které vyhledávají a ukládají seznamy soutěžících, kteří by mohli podvádět. Dále se tyto seznamy porovnávají a na základě údajů v těchto seznamech se číselně vyhodnotí, jak je pravděpodobné, že účastník soutěže podváděl. Podezřelí soutěžící jsou uloženi do databázové tabulky spolu s údaji, ve kterých seznamech se soutěžící nachází. Z této databázové tabulky si může pověřená osoba moci načíst úplný seznam podezřelých účastníků nebo část seznamu podle zadaných kriterií jako například kategorie, rok, škola atd.
Interaktivní úlohy pro informatickou soutěž
KADLEC, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou, tvorbou a vyhodnocením jednotlivých interaktivních úloh pro soutěžní webovou aplikací iBobr Bobřík informatiky. Dále se snaží objasnit a přiblížit technické a organizační problémy spjaté s nasazením těchto úloh a jejich uplatnění v soutěži.
Online soutěž v informatických znalostech pro žáky ZŠ a SŠ
PŘIBYL, Vladimír
Tato diplomová práce se zabývá přípravou, tvorbou a vyhodnocením informatické soutěže pro žáky základních a středních škol, nazvanou Bobřík informatiky. Práce také obsahuje shrnutí stávajících obdobných soutěží z informatiky. Dále pak se snaží přiblížit a objasnit technické a organizační problémy spjaté s přípravou a průběhem této soutěže.
Výuka algoritmizace na základní škole - aktuální stav
BROMOVÁ, Jana
Cílem této diplomové práce je zmapovat současný stav výuky algoritmizace na základních školách. V teoretické části jsou uvedeny základní informace přibližující danou problematiku - souvislosti výuky algoritmizace a RVP ZV a také základní předpoklady výuky algoritmizace, jako je historické hledisko, cíle, metody a možnosti výuky algoritmizace. Nedílnou součástí je i podpora výuky algoritmizace, do níž jsou zařazeny učebnice věnující se algoritmizaci a programování, programová podpora, projekty a soutěže. Praktickou část tvoří pedagogický výzkum. Tento výzkum se skládá z pěti dílčích výzkumů: A. Kvantitativní výzkum výuky algoritmizace na ZŠ v ČB. B. Přehled mimoškolní výuky algoritmizace v ČB. C. Zmapování celorepublikové výuky algoritmizace na ZŠ. D. Celorepublikový výzkum úspěšnosti v soutěži ?Bobřík informatiky?. E. Zkušenosti učitele s učebnicí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.